Nieuwsupdate September: Nieuwe Mobiele App
Om beter voorbereid te zijn op toekomstige ontwikkelingen, zowel onder de motorkap als voor onze gebruikers aan het spoor, hebben wij de mobiele app compleet vernieuwd.
Komende maandag, 4 oktober, zullen wij dan ook beginnen met de eerste versie uit te rollen aan een kleine groep gebruikers op Android. In eerste instantie beginnen we in Nederland en dit zal dan geleidelijk uitgebreid worden. Met zorgvuldige monitoring en feedback van onze gebruikers kunnen wij in de komende maanden deze update voor iedereen open gaan zetten, zowel in Nederland als ook daarbuiten in Duitsland, Oostenrijk en Belgie. En na verloop van tijd zal dit dan ook op iOS/Apple gaan gebeuren. Dat zal dan nog wel aangekondigd worden.
Dit betekent voor onze gebruikers dat zij in principe opnieuw in moeten loggen op de nieuwe mobiele app. Mocht je deze inloggegevens kwijt zijn of vergeten dan kun je die eenvoudig opvragen door bij ‘Wachtwoord vergeten’ jouw e-mailadres in te vullen. Je ontvangt dan van ons een e-mail met instructies om jouw wachtwoord te wijzigen. Jouw gebruikersnaam staat extra aangegeven in de aanhef.
Uiteraard staat ons team tijdens kantooruren klaar om te helpen indien het toch niet lukt om opnieuw in te loggen.
Waarom een nieuwe app?
Ons doel was in eerste instantie om de mobiele app zoals deze nu is gewoon na te bouwen, maar dan in een nieuw mobile Framework (ReactNative) omdat de app binnen het oude mobile Framework (Ionic) aan vervanging toe was. Omdat het nabouwen alleen al complex genoeg is hebben we er voor gekozen om geen nieuwe dingen te introduceren in deze eerste versie. Er zijn slechts op hele beperkte schaal wat kleine dingen aangepast, zoals het feit dat een eventueel telefoonnummer, e-mailadres, website adres in een dienst nu aanklikbaar moet zijn (dat is in de oude/huidige app niet zo en dat was wel een irritatie puntje voor sommigen).
Na alle basis functionaliteiten te hebben getest op diverse (niet al te oude) toestellen en Android/iOS versies, hebben we besloten live te gaan met deze nieuwe mobiele app. Hierna kunnen wij in de toekomst verdere verbeteringen gaan doorvoeren en wellicht extra functionaliteiten toevoegen. We zijn bijvoorbeeld op de achtergrond bezig met de functionaliteit dat een planner bij een gewijzigde dienst kan kiezen om een pushberichtje te sturen naar zijn eigen personeel als een planner en zijn collega dat allebei handig vinden, bijvoorbeeld als aanvulling op hun periodieke telefonische contacten.
Voor meer uitleg of vragen, neem gerust contact met ons op.
Telefonisch of per e-mail info@railapp.nl.
Het RailApp team