Steeds meer bedrijven melden zich aan om gebruik te maken van het RailApp platform om spoorgerelateerde professionals op een geborgde efficiente wijze in te plannen, en bij elkaar in te huren en aan elkaar te verhuren. We zijn erg blij met de positieve reacties van onze gebruikers en we blijven uiteraard ook continue bezig om verdere verbeteringen door te voeren.
Naar aanleiding van een aantal gemeenschappelijke wensen van gebruikers, is er vanmorgen een nieuwe versie van de web omgeving van de RailApp gelanceerd. Voor meer uitleg of vragen, neem dan gerust contact met ons op.
Managen bevoegdheden/certificaten door derde
Vanaf nu is het mogelijk om als bedrijf de certificaten te managen namens andere bedrijven. Ben je bijvoorbeeld zelfstandige en wil je graag dat jouw opdrachtgever jouw certificaten namens jou beheert, dan kan dat ingesteld worden. Uiteraard dient er dan duidelijk toestemming te worden gegeven. Als je hier vragen over hebt, neem dan even contact op met RailApp via info@railapp.nl of telefonisch via +31 10 203 59 18.
Naam opdrachtgever en klant
De naam van de opdrachtgever die de dienst in RailApp heeft geplaatst was altijd al direct zichtbaar in het beginscherm van de planning/beschikbaarheid van de medewerker (in de mobiele app en ook in de web applicatie) maar nu staat ook gelijk de afkorting erbij van een eventuele klant waarvoor gewerkt wordt.
Verlof (sneller kopiëren en overzicht)
Of het nu om regulier verlof gaat of rustdagen of ziekteverzuim, het kan nu allemaal sneller worden ingepland voor lange periodes in de toekomst door e.e.a. direct door te kopiëren. Dat scheelt weer tijd voor de planner. Ook is er een knop toegevoegd om snel een overzicht er uit te halen met het verlof voor een gekozen periode.
Kiezen voor reguliere kleuren van de diensten
De planner kon sinds de vorige update bepaalde kleuren geven aan diensten ten behoeve van het eigen inzicht. Maar er waren ook collega’s op kantoor die liever de ‘gewone’ reguliere kleuren zagen om te kunnen volgen wat de status is van de diensten (afgemeld of niet etc.). Nu kunnen zij via ‘Toon reguliere kleuren’ hun eigen voorkeuren volgen.
Naam van de E-Werkbon en de Interne Evaluatie
Vanaf nu krijgen de digitaal ondertekende E-Werkbonnen en Interne Evaluaties automatisch een uitgebreidere naam mee. Dus in plaats van 12631_Werkbon wordt de naam nu inclusief de naam van de medewerker, datum en tijd van de dienst en de naam van de opdrachtgever die de dienst in RailApp heeft geplaatst. Bijvoorbeeld: 12631_Werkbon_Jan_Bakker_15-02-2018_23u00_Railzample.pdf waardoor de batch in het zip bestand met alle E-Werkbonnen al direct makkelijk aan klanten en medewerkers toe te wijzen is en de administratieve afhandeling ook vlotter kan verlopen.
Diverse aanpassingen:
- In het logboek kun je voortaan eerst de ‘van week tot week’ periode kiezen en door daarna te klikken op Zoek worden de resultaten getoond.
- De export ‘Excel basis’ wat een eenvoudig excel rapportje genereert met diensten wordt nu direct op chronologische volgorde gesorteerd zodat er minder handelingen nodig zijn voor gebruikers.
- Diverse aanpassingen om RailApp gereed te maken voor de AVG die per 25 mei 2018 in werking treedt.
- Aanpassingen in de addressering van e-mail notificaties bij door opdrachtgever ‘her-opende’ diensten van extern ingehuurd personeel.
Voor vragen of opmerkingen of tips hoe je de RailApp nog beter kunt benutten als opdrachtgever of als personeelsleverancier of als zelfstandig professional, neem dan even contact met ons op per mail of telefonisch.
Het RailApp team
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!