We zijn weer live gegaan wederom met een update van RailApp, zowel met nieuwe functionaliteiten voor de webapplicatie als ook in de mobiele app (vandaag) voor de Android versie. (Apple volgt zsm)

De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • Digitale handtekening en elektronische werkbon (e-Werkbon):
    • bij het ondertekenen wordt de ondertekenaar namens de opdrachtgever (bijv. LWB of Uitvoerder) niet alleen om zijn naam gevraagd maar ook om zijn telefoonnummer
    • bij het gebruik van de digitale werkbon is de gebruiker verplicht een toelichting te geven in een opmerking veld als er geen digitale handtekening is geplaatst (bijv. “door mij zelf getekend i.o.m. de LWB P. Visser omdat de LWB nu op een andere locatie is 50 km verder”)
    • zie de bijlage met een voorbeeld hoe de digitale e-werkbon er uit ziet voor een test klant met willekeurige evaluatie punten (aan- en afmeldchecks).
  • (Veiligheids-)berichten: gebruikers van een bedrijfsaccount kunnen nu ook zelf (veiligheids-)berichten versturen:
    • dit kan gebruikt worden om medewerkers direct te informeren over belangrijke zaken, bijv. een nieuwe procedure, een update van het veiligheidszorgsysteem, een bericht in het kader van de veiligheidsladder, lesbrieven, toolboxen, veiligheidsmemo’s, etc.
    • de ontvanger ontvangt het veiligheidsbericht met een push notificatie en als pop up op zijn mobiele device (telefoon of tablet) of op zijn pc als hij inlogt via de webbrowser.
    • de verzender kan kiezen of het een normaal bericht is of een belangrijk bericht. Een belangrijk bericht is een bericht waarvan het extra belangrijk is dat de ontvanger het goed leest. Bij deze berichten kan de verzendende partij aangeven hoe vaak een ontvanger het bericht mag ‘wegklikken’ door te klikken op ‘herinner me later’ als het op dat moment niet goed uitkomt voor de ontvanger.
    • de verzender kan eenvoudig controleren of iedereen het bericht gelezen en bevestigd heeft zodat het apart bijhouden op aparte excel lijstjes niet meer hoeft wat dus veel tijd scheelt
  • Verlof / ziekte kleuren:
    • Ingepland verlof (vrije dag, ziekte etc.) en verlofaanvragen zijn duidelijker zichtbaar in het planningsoverzicht door het gebruik van andere kleuren.
  • Mobiele app update in Google Playstore (in eerste instantie voor Android, Apple volgt zsm):
    • Het eerste scherm voor de gebruiker van de mobiele app is nu gelijk het weekoverzicht met de planning (diensten en beschikbaarheid) van de desbetreffende week (i.p.v. het scherm met eventuele openstaande diensten). Dit was een verzoek van veel medewerkers of dit aangepast kon worden
    • Bij het aan- en afmelden en invoeren van de juiste start of eindtijd kan nu ook geklikt worden op de datum/tijd naast het blauwe icoontje zodat eea nog gebruikersvriendelijker is
    • bij het aan- en afmelden is het niet meer verplicht om een opmerking toe te voegen. Dit was een verzoek van veel medewerkers of dit aangepast kon worden
    • De afkorting is toegevoegd van de partij die de diensten aanvraagt in het menu ‘openstaande diensten’ om onduidelijkheid te voorkomen zodat de ontvangende partij beter kan inschatten of de dienst(en) bij hem passen voordat hij de diensten ‘pakt’.
  • Beschikbaarheid van medewerkers:
    • Het delen van de beschikbaarheid van medewerkers kan nu ook vanuit de mobiele app plaatsvinden (indien de gebruiker een bedrijfsaccount heeft) zodat het nog sneller zichtbaar is voor opdrachtgevers wie eventueel een dienst zou kunnen doen. Dit brengt meer rust voor aanvragers (planners) en leveranciers omdat men elkaar nog sneller weet te vinden waardoor diensten sneller en efficiënter kunnen worden dicht gepland. Zie screenshot van Jan Bakker die op donderdag en vrijdag nog wel beschikbaar is voor een late dienst en deze informatie deelt met zijn opdrachtgevers (blauwe icoontjes).

  • Zoekfunctie in dashboard verbeterd:
    • Het is weer makkelijker geworden om diensten te zoeken/selecteren in het dashboard die gepland zijn voor je opdrachtgevers, de zgn. klant n+1. doordat de zoek functie nu ook op de namen en afkortingen van klanten n+1 zoekt.

Als er vragen of opmerkingen zijn naar aanleiding van bovenstaande dan horen we het uiteraard graag. Bijvoorbeeld als je de e-werkbon wil gaan gebruiken of ermee wil testen.

Voor meer info en eerder verstuurde nieuwsberichten en functionaliteiten, zie www.railapp.nl.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.